Boendesamordnare med ansvar för störningsärenden

2017-11-24

Då en av våra medarbetare tillfälligt kommer att ingå i ett EU-projekt söker vi nu dig som vill arbeta i en händelsestyrd miljö där kundbemötande och konflikthantering hör vardagen till.

Arbetsuppgifter

Som boendesamordnare kommer du att ha det operativa ansvaret för ett eget geografiskt ansvarsområde när det gäller störnings- och inkassoärenden. Rollen innebär allt ifrån kundbesök, avhysningar och hantering av bestridna skulder till administrativa uppgifter som exempelvis resultatuppföljning. Genom professionellt bemötande bidrar du till att förenkla kommunikationen mellan befintliga hyresgäster samt mellan hyresgäster och Mitthem. Arbetet innebär många kontaktytor med till exempel Socialtjänsten och Kronofogden. Du fungerar även som stöd till Mitthems kvartersvärdar och Kundcenter i olika ärenden. Tjänsten innehåller störningsförebyggande arbete och du ingår i ett team tillsammans med en annan boendesamordnare.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som har:

  • gymnasieutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget
  • några års relevant arbetslivserfarenhet inom ett yrke som har inneburit kundbemötande
  • förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
  • kunskaper i Officepaketet

Det är meriterande om du har grundkunskaper inom hyresjuridik och/eller körkort.

Som person är du lyhörd, trygg och stabil. Du är strukturerad, självgående och har en uttalad administrativ förmåga. För att trivas i rollen är du serviceinriktad, initiativtagande och har en förmåga att hantera många saker samtidigt. Arbetet är utåtriktat och ställer krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder

Mitthem strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare genom möjligheter till utveckling och fortbildning inom yrkesrollen, aktivt medarbetaransvar samt förmånligt utbud av friskvårdsaktiviteter.

Vill du veta mer?

Välkommen att kontakta fastighetschef Ante Bromée, 060-13 95 42.

Facklig företrädare

Kristina Jonsson, Vision, tfn 060-13 95 52.

Övrigt

Anställningen är en visstidsanställning (minst 1 år med möjlighet till förlängning) på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Ansökan

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom den här länken.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Sista ansökningsdag 2017-12-08

Varmt välkommen med din ansökan!