Förvaltningschef till Mitthem

2019-05-08

Vi söker nu en förvaltningschef med mod att utveckla förvaltningen och med visioner om hur framtidens förvaltning kan bli mer effektiv, hållbar och med kunden i centrum.

Vi strävar efter att använda modern teknik i vårt arbete för att möta framtiden behov och utmaningar. Förvaltningschefen sitter med i bolagets ledningsgrupp tillsammans med vd, chef för affärsstöd (ekonomi, kommunikation och HR) samt chef fastighetsstöd. (nyproduktion, projekt, inköp)

Uppdraget

Som förvaltningschef ingår du i Mitthems ledningsgrupp. Tjänsten spänner över ett brett område och innehåller många olika arbetsuppgifter. På en strategisk nivå ansvarar du för att utveckla, samordna, leda och resursoptimera bolagets förvaltning. Du har budgetansvar och personalansvar. Mitthem är en beställarorganisation och en viktig del är entreprenörsuppföljning.

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat;

  • Strategisk planering, analys och utveckling av förvaltningsverksamheten
  • Leda arbetet med att fördela, effektivisera och likrikta verksamheten
  • Övergripande budgetansvar för fastigheterna och resultatenheten
  • Analys och uppföljning av nyckeltal (NKI, driftnetton m.m.)
  • Ansvara för bolagets lokalavtal
  • Beställare av större projekt/samarbete med Fastighetsstöd
  • Hållbarhetsfrågor
  • Uppföljning av entreprenörer
  • Kravställning inför upphandling
  • Omvärldsbevakning

Kvalifikationer

För att lyckas med ditt uppdrag ser vi att du har en akademisk utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst 3 års erfarenhet av personal- och budgetarbete och du har god erfarenhet av arbete på en strategisk nivå. Vi ser gärna att du har utbildning inom fastighetsekonomi och ledarskap.  Tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen och arbetsmiljöarbete är också meriterande.

Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska, främst i tal. Övriga språkkunskaper är meriterande.

Du är en van dataanvändare och har mycket goda kunskaper i Officepaketet. Har du tidigare arbetat i något fastighetssystem eller planerings- och analysverktyg är det meriterande.

Personliga egenskaper

Vi söker en person som med skicklighet och drivkraft kan leda en verksamhet med både hjärna och hjärta. Uppdraget kräver att du har en stor personlig mognad samt god förmåga att kunna ge och ta emot feedback. Du är en erfaren ledare som är van att leda via andra chefer. Du är drivande med förmåga att sätta mål, ta beslut och uppnå resultat som leder till önskvärda effekter. Med ett brinnande engagemang och en stor portion uthållighet bidrar du till att utveckla och effektivisera vår verksamhet. Vidare är du tydlig i din kommunikation och har mycket god samarbetsförmåga. Du är modig och vågar prova nya vägar för att uppnå resultat. Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete i en flexibel organisation med stora möjligheter till egen utveckling.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Anställningen är tillsvidare på heltid. Förtroendearbetstid. Tillträde enligt överenskommelse.

I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Vill du veta mer?

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Lotta Björklund, tfn 060-13 95 32.
Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta HR-konsult Anna Persson tfn: 060-19 21 17.

Fackliga företrädare:

Tina Jonsson, Vision, tfn: 060- 13 95 52

Torbjörn Sjödin, Ledarna tfn: 060-13 95 22

Ansökan senast 26 maj 2019

För att skicka in ansökan

Varmt välkommen med din ansökan!