
Informationen gäller entreprenörer.
Att alla hyresgäster känner sig välinformerade är viktigt. Tänk därför på följande:
- Berätta alltid för hyresgästen vad du ska göra och hur lång tid du beräknar att arbetet tar. Om arbetet påverkar hyresgästens lägenhet, till exempel avstängning av el, vatten och ventilation, ska hyresgästen informeras i god tid.
- Behövs anslag i trapphuset med information om arbetet pratar du med din arbetsledare så att rätt informationspapper används.
- Om du avbryter jobbet tillfälligt för att komma tillbaka senare, är det viktigt att hyresgästen får veta det. Om du av någon anledning inte kan komma tillbaka på utlovad tid bör du meddela hyresgästen.
- Om något går sönder hos hyresgästen är det viktigt att du meddelar hyresgästen, muntligt eller skriftligt. Rapportera även vad som har hänt till din arbetsledare.
- När ditt arbete är helt färdigt ska du återrapportera till hyresgästen om att arbetet är avslutat och ge eventuella skötselråd.
Läs även följande delar från handboken:
När du besöker hyresgästen
Informera hyresgästen
Nycklar
Parkering
Arbetstider
Snyggt och städat
Sekretess
Hot och våld
Nöjda kunder