Varför är inte gräset klippt?
Vi vet att många av er har märkt att gräset i våra områden är längre än vanligt, och vi förstår att det påverkar hur det känns att se det och vistas ute. Anledningen är att våra entreprenörer, som ansvarar för skötsel och gräsklippning, tyvärr inte har uppfyllt sina åtaganden enligt det avtal vi har med dem.
Vad vi gör just nu
Vi delar er frustration över situationen och jobbar aktivt för att lösa det. Vi har löpande kontakt med entreprenörerna och ställer tydliga krav på att de ska komma ikapp med arbetet. Samtidigt tittar vi på alternativa lösningar – till exempel att själva, eller med hjälp av andra, ta över delar av gräsklippningen tillfälligt.
Dagliga kontroller och uppföljning
Vi har höga krav på att våra bostadsområden ska se välvårdade ut, och vi följer upp läget dagligen. Det innebär både tät dialog med entreprenörerna och kontroller i våra områden för att se vad som är gjort – och vad som är kvar att göra. Även Hyresgästföreningen är informerad om situationen.
Vi arbetar för en snabb lösning
Många av oss på Mitthem arbetar just nu med full kraft för att få ordning på detta så snart som möjligt, och vi hoppas att ni snart märker en förbättring.
Gör gärna en felanmälan
Om du upplever att gräset är så långt att det påverkar trivseln eller tillgängligheten, får du gärna göra en felanmälan. Det hjälper oss att dokumentera problemet.
Anmäl enkelt via Ebbot på vår hemsida eller genom att kontakta vårt kundcenter.